سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰

پرویز دهداری| عشق، اخلاق، فوتبال و دیگر هیچ

پرویز دهداری| عشق، اخلاق، فوتبال و دیگر هیچ

باید بهترین باشی تا بتوانی با نظم و تلاش غیر ممکن را ممکن کنی و موفق شوی؛ باید قهرمان باشی تا بدانی که چه زمان جرقه بزنی و ابدی شوی؛ باید فداکار باشی تا لذت یک پیروزی فداکارانه پس از جنگ را بدانی؛ باید باور داشته باشی که با تلاش می شود موفق شد؛ باید عاشق باشی و قوی تا بتوانی موفقیت را در آغوش بکشی؛ باید دهداری باشی تا سخت کوشی، پشتکار، فداکاری و از همه مهمتر عشق به کار مرامت باشد و فرصت ها را با ریسک پذیری شکار کنی تا در بلندای تاریخ فوتبال این مرز و بوم عنوان بزرگ مرد اخلاق را از آن خود کنی.
پرویز دهداری؛ تنها مرد تکرار نشدنی تاریخ فوتبال کشورمان است که نه تنها بد رفتاری ها و بد اخلاقی های ریشه دار فوتبال بر او اثر نکرد بلکه توانست سنگ بنای شایسته سالاری را در فوتبال پایه گذاری کند.
مردی تکرار نشدنی و شهره در پایبندی به اصول و اخلاق در میان اهالی ورزش که توانست در سن ۳۸ سالگی سکان هدایت تیم ملی کشورمان را به دست بگیرد و به رغم بد عهدی ها و بی اخلاقی های پنهان و مرسوم فوتبالی که برای کنار گذاشتنش کوشیده بودند اما پایدار بماند و قهرمانانه زیست کند.
پرویز دهداری؛ متولد ۱۲ فروردین ۱۳۱۱ به عنوان بازیکن و کاپیتان تیم ملی بود که تا دهه ۶۰ دو بار سرمربی تیم ملی شد و هر کجا بود، اتفاقاتی را رقم زد که بخشی از دفتر تاریخ فوتبال ایران شد. 
او چهره دوران‌ساز شاهین پیش از انحلال، نخستین سرمربی پرسپولیس، سرمربی تیم گارد و سپس هما، سرپرست تیمهای فوتبال صنعت نفت آبادان و ملی امید، مدیر باشگاه شاهین و سرانجام مدیر فنی بنیاد شهید بود که بارها جوایز دولتی را رد کرد و پیشکش‌هایی همچون  خانه و اتومبیل را نپذیرفت.
زنده یاد پرویز دهداری؛ در سوم آذرماه سال ۱۳۷۱ به دلیل عارضه کلیوی درگذشت.
یادش گرامی و راهش پر رهرو.این 

پیروزی جوانان طلایی پوش در اهواز

پیروزی جوانان طلایی پوش در اهواز

یک شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان